Hej.

Witam Cię bardzo serdecznie w kolejnym moim wpisie. Dzisiaj zajmiemy się po raz ostatni tematem stresu. A właściwie opiszę swoje techniki radzenia sobie z nim. Są to moje techniki, które zostały sprawdzone. Oznacza to, że zebrałem kilka sposobów na radzenie sobie ze stresem, przetestowałem i utworzyłem własną listę. Książka, którą czytałem ” Twój stres ” Ed Boenisch nie była zbyt dobra. Tematy w niej poruszane są omawiane zbyt ogólnie i właściwie każdy to wie. W dzisiejszych czasach wszyscy chcą gotowych sposób na coś, aby coś zrobić i uważamy, że samo wszystko się zrobi. Poznając te sposoby bądź gotowy, aby działać, a nie stać w miejscu. Tak więc nie przedłużając zaczynamy :

Technika nr.1 – Skupiaj się na danej chwili – Po prostu skup się na czynności, którą w danym momencie robisz. Stres jest wynikiem naszych myśli. Aby sobie z nim poradzić musisz skupić się na czymkolwiek by nie myśleć. Jak myśli będzie za dużo, a potrafią być na prawdę nieprzyjemne to nie pomoże ci to na dłuższą metę. Mając jakiś egzamin czy ważne spotkanie, skup się na danym momencie. To na prawdę pomaga. Myślisz wtedy o kolejnych czynnościach, które masz zrobić, a nie dołujesz się negatywnymi domysłami czy wyobrażeniami.

Technika nr.2 – Porozmawiaj z kimś – podejdź do kogoś, zagadaj do nieznajomego. Pośmiejcie się razem. Warto też powiedzieć o tym, że właśnie czujesz stres i rozmawiajcie o tym. Wszystko po to, aby nie karcić się złymi myślami. Aby odciąć myśli. Podczas egzaminu czy ważnego spotkania te myśli na pewno nie są przyjemne więc naszym zadaniem jest zrobić wszystko, by było ich jak najmniej.

Technika nr.3 – Posłuchaj muzyki relaksacyjnej – ona na prawdę uspokaja, tylko musisz skupić się na melodii. To nie zadziała jeśli będziesz ją słuchał z nastawieniem, żeby odbębnić i samo się zrelaksuje. To wymaga skupienia. Nastaw sobie budzik, zamknij oczy, odpłyń na chwilę i skup się na danych melodiach, nutach. Wszystko po to, abyś był w tym momencie, nie wyobrażał sobie negatywnych scenariuszy. Mając egzamin czy ważne spotkanie, robiąc coś po raz pierwszy, nie wiemy, co będzie, nie jesteśmy pewni czy damy radę, czy potrafimy, bo nie znamy tego, co jest po drugiej stronie i ten strach powoduje ograniczenie w postaci stresu.

Technika nr.4 – Odpuść rezultat – Po prostu zapomnij o nim. Nie myśl o końcu bo wtedy cały czas będziesz myślami na końcu choć w rzeczywistości jeszcze robota przed tobą. Pamiętam jak zdawałem prawo jazdy. Myślami byłem przy końcu. Wyobrażałem sobie jak się cieszę i to w trakcie egzaminu. Odliczałem w myślach czas, karciłem siebie czemu tak długo to trwa. Nie potrzebnie. Masz skupiać się na danym momencie i po prostu odpuść. Idealne jest tutaj podejście ” co będzie to będzie „. Skup się na robocie, nie na etapie końcowym.

Technika nr.5 – popełniłeś błąd ? Zapomnij o nim – Popełniłeś kilka błędów przygotowując się do czegokolwiek, próba generalna ci nie wyszła ? Zostaw to za sobą. Nie pomoże ci rozmyślanie o tym. Będę to dzisiaj powtarzał z 100 razy. Skup się na tym danym momencie. Na tej danej chwili. Na danej czynności, a po błędzie skupiaj się znów na danym momencie. To na prawdę działa i pomaga. Sam to testowałem. Nasz mózg nie ma stresu bo nie ma czasu o nim myśleć jak coś dzieje się dynamicznie. Skupiaj się na danej chwili.

Technika nr.6 – Baw się chwilą – Potraktuj to na pełnym luzie. Wiem. Ciężko. Ale skupiając się na danej czynności traktuj ją jako zabawę. Baw się tą chwilą. Pomyśl o babci, która śmiesznie przeszła przez ulicę, a może jakaś kropla dziwnie spadła. Albo jakiś facet się przewrócił. Ciesz się tym, co robisz w danym momencie.

Technika nr.7 – Odpuść fizycznie – aby to zrobić pierw musisz być świadomy, że jesteś napięty, że twoje mięśnie w danym momencie są spięte i jak jesteś tego świadomy to po prostu je rozluźnij. Poczujesz wtedy mega ulgę. Jak rozpoznać kiedy jesteś spięty? Skup się na danej chwili. Popatrz na swoje ciało. Zapytaj siebie : Co czuje w tym momencie ? „ 

Technika nr. 8 – Czytanie książki – stres zazwyczaj występuje przed jak i w trakcie. Na przed mam sposób, który jest prosty sam w sobie i nie trzeba go opisywać. To jest to samo, co muzyka. Skupiasz się na czymś, nie myślisz o tym.

Technika nr. 9 – Nastawienie – musisz wiedzieć, że jesteś wartościowy i to czego się uczyłeś, czego się przygotowywałeś, że masz tą wiedzę. Nie pozwól ograniczać się swoim emocjom. Podejdź z uśmiechem i empatią do ludzi, którzy w jakikolwiek sposób ciebie oceniają czy sprawdzają. Bądź uśmiechnięty. 

Technika nr. 10 – Wzbudź ciekawość – bądź ciekawy. Zdając egzamin bądź ciekawy czy ruszysz tym autem, kiedy będzie czerwone, czy ta babcia przejdzie przez pasy czy nie. Idąc na spotkanie bądź ciekawy ile ludzi będzie, jak zareagują, sprawdź reakcje. Bądź ciekawy. Ta emocja pozwala skupić się na danej chwili bo nie jesteśmy ciekawi przeszłości.

Technika nr. 11 – Zjedz dobrze. Odżywianie to podstawa.

Technika nr. 12 – Wyśpij się. Czasami dzień przed nie idzie zasnąć. Najlepiej wtedy skupić się na własnym oddechu. Wówczas pozbędziesz się wszelkich myśli i łatwo zaśniesz. Na drugi dzień będziesz wypoczęty. 

12 moich technik, które sprawdziłem i które stosuje. Możesz stosować jedną, dwie, nawet wszystkie 12 jeśli dasz radę. Sprawdzaj, które techniki pasują do Ciebie i daj znać w komentarzu, które działają, a które nie. W dzisiejszych czasach chcemy gotowce, które nagle odmienią nasze życie. Tak na prawdę to stres oddziałuje na nas bo my projektujemy go w takich, a nie inny barwach. Ktoś inny może inaczej reagować na tą sytuację bo inaczej ją traktuje. Wszystko zależy od tego czy ty ruszysz dupę czy nie, wtedy się coś zmieni. Możliwe, że zacznie ale wtedy kolejną przeszkodą jest brak szybkiego rezultatu. A to jest długi długi proces, który wymaga na prawdę ogromnego poświęcenia. Miej wyjebane, a gdy już będziesz mieć całkowicie, to nagle wszystko ruszy do przodu ale wtedy już będziesz przyzwyczajony żeby nie rezygnować.

Pozdrawiam :))) I miłego Dnia życzę ! :)