Dlaczego nie możesz zasnąć ? Sposoby na sen

Cześć.

Witam Cię w moim kolejnym wpisie. Ostatnio podczas swoich map myśli nasunęła mi się pewna myśl. Zauważ, że w dzisiejszych czasach jest mnóstwo szkoleń, kursów itp , oglądając je jesteśmy zafascynowani bo to coś nowego, w końcu odmieni się moje nieciekawe życie, które jest pełne problemów i negatywnych emocji. I większość z nas myśli kategoriami, posłucham i od tego, że posłucham zmieni się moje życie na lepsze bo przecież posłuchałem.

Sprawa ma się tak. Żyjemy w rzeczywistości. Tak na prawdę to ty i tylko wyłącznie ty masz wpływ na swoje życie i na zmiany, które wprowadzasz i żadne szkolenie, blog i kurs nie dadzą ci żądanych rezultatów jeśli nie włożysz w to swoje energii, tzn nie weźmiesz się za robotę i nie zaczniesz praktykować wiedzy ze szkoleń, kursów czy innych. I pamiętaj, że wszystko, co się uczysz to jest to proces długoterminowy. Nie da się przyswoić wiedzy, wprowadzić ją w nawyk w ciągu jednego dnia siedząc na dupie. Tak na prawdę my ludzie często chcemy chodzić siedząc na dupie, a potem mówić ” to nie działa bo obejrzałem i nic to nie zmieniło „. No nie zmieni póki nie włożysz w to czasu, energii i nie poświęcisz siebie na sprawdzanie, która wiedza będzie dla Ciebie wartościowsza, a która nie. Na temat wprowadzania teorii w życie będzie później.

Każda rzecz wymaga czasu. Tak samo jak będąc małym człowieczkiem potrzebowałeś uczyć się pisać i czytać i był to proces, który trwał, tak samo jest z każdą zmianą, którą chcesz wprowadzić w życie.

Dzisiaj o śnie. Często mamy tak, że gdy kładziemy się spać to nie możemy zasnąć. Ostatnio zauważyłem, że rozwiązaniem każdego problemu, który masz ty i ja to znać jego przyczynę, bo rozwiązanie to nie robienie tej przyczyny. Sam sobie rozwiążesz problem jeśli znasz przyczynę.

I teraz posłuchaj… Kładąc się wieczorem spać my ludzie zbyt często zaczynamy analizować. Jest jedna z głównych przyczyn dlaczego potem w nocy nie możemy zasnąć. Skupiamy się zazwyczaj na tych negatywnych odczuciach. ” Co dziś poszło nie tak, ile razy kolega mnie obraził, a dziś to spierdoliłem „. I robiąc to każdego jednego dnia programujesz siebie robiąc w sobie nawyk. Im silniejsza emocjonalnie jest ta myśl tym bardziej ją przeżywasz i tym bardziej nie możesz zasnąć. A jeśli nie możesz zasnąć to i też rano znów będziesz o tym myślał.

Robiąc taką analizę dzień w dzień pogłębiamy w sobie negatywne emocje dołując siebie coraz to bardziej i bardziej aż w końcu mówimy sobie ” kurwa mać, to życie jest takie złe ? ” No jest złe jeśli skupiasz się na tych złych rzeczach.

I zanim przejdę do innych przyczyn chciałbym ci dać tutaj konkretny sposób na nie afirmowanie się tymi złymi myślami na noc.

Popatrz… nie możesz zasnąć po zajmujesz swój umysł negatywnymi myślami. A co się stanie jeśli zastąpisz to pozytywnymi ? Mam dla ciebie jeszcze lepszy sposób. Za każdym razem, gdy idziesz spać weź kartkę i długopis, zrób tabelkę : pozytywne rzeczy, które mnie spotkały, negatywne rzeczy, które mnie spotkały.

I teraz po wypisaniu tych rzeczy zostaw tą kartkę i idź spać. I zobacz co się stanie.

Wieczorne analizowanie, przemyślanie to główna przyczyna naszego niezaśnięcia. Po prostu przestań analizować. Polecam pisać wszystko na kartce i na prawdę wpisywać tam wszystkie myśli, które przyjdą nam do głowy przez ten czas. Myśl jak to myśl nie zapisana krąży nam w głowie, a gdy ją zapiszesz to będziesz wiedział, że ci nie umknie.

Kolejny sposób o oczyszczanie się z myśli to codzienna wieczorna medytacja czyli skupianie się na oddechu przez około 10 minut. Na początku robiłem to z muzyką i skupiałem się na maksa na melodii ,co wprowadzało mnie w magiczny stan.

Kolejną przyczyną naszego niezaśnięcia przeważnie jest zbyt wysoka temperatura w pokoju. Często śpimy pod kołdrą więc zwyczajnie jest nam za ciepło i przez to nie możemy zasnąć. Temperatura w pokoju do snu powinna oscylować w granicach od 14 do 18 stopni.

Zbyt późno jesz kolację. Aby mieć dobry sen nie należy jeść co najmniej 2 godziny przed snem. I też rzecz, która za tym idzie to zbyt obfite posiłki, zbyt ciężkie. Posiłki powinny być lekkie i strawne bo inaczej zamiast odpoczywać nasz żołądek będzie pracować co sprawi w nocy kłopot z przebudzaniem się.

Oglądanie telewizji, a przede wszystkim to, co oglądasz. Mówią, że jeśli oglądasz horrory to nie będziesz mógł zasnąć. Trochę w tym racji. Im bardziej negatywny program oglądasz tym bardziej zatracasz się negatywnymi myślami co skutkuje złym humorem i kłopotem z zaśnięciem.

Często nie zwracamy, nie jesteśmy świadomi przyczyn, za którymi idą pewne zachowania. Chcemy coś zmieniać w magiczny sposób nie wkładając w to energii i czasu. Aby zasnąć najlepiej pozbyć się wszelakich myśli przed, czego dobry sposobem jest zapisywanie sobie to na kartce, jednak to wymaga codziennej praktyki i systematyczności, o której wspomnę za dni kilka.

Pozdrawiam. Dawid Góra

One comment

  1. Margaret · 12 Days Ago

    Ten sposób z zapisywaniem pozytywnych i negatywnych rzeczy, które spotkały mnie w ciągu dnia wydaje mi się najlepszy, bo już na samą myśl, że muszę wstać z łóżka, zapalić światło, szukać kartki i długopisu czuję, że nie mam na to siły i zwyczajnie zasypiam. Pozdrawiam i zapraszam na swojego bloga :)